Hidup bersamanya cukup bermakna....

Friday, September 28, 2007

My LoVe(Part 1)

Nie 1st LELAKI yang saya kenal..nama dia Yaakup..n nama ayah dia Haji Talib..dia nie dibesarkan kat sebuah p'kmpungan yang dberi nama Sg. SiPuteh, Selama, Perak? korang pernah dengar tak sal tmpt ni? tempat ni t'ltk kat daerah taipen la..ala kalo korang nak dapatkan clue yg tepat lg..korang naik la kete ke motor ke or apa2 je la yang membolehkan korang sampai ke exit Bukit Merah. Ha, Bukit Merah mane? ala bukit Merah Lake Town resort tu ler..kiranya dia ni dbesarkan kat situ la...dia ni anak ke-7 dlm adik beradik dia out of 10..n anak LELAKI yang ke-4 la dlm pamilinye.. kirenya big2 family la nie..orangyne ok la boleh tahan..hensem gak ar..cewah. puji bapa sendiri la pulak! hehehe..dia ni dilahirkan pada 28 Februari tahun 1952..kirenya zaman sebelum merdeka la nie..ni la satu2nye lelaki yang aku kenal masa aku bukak mata kat dunia nie dlu..mana taknye dia la yang iqamah kan kat telinga aku nie ha..of course la LELAKI ini adalah ayahku sendiri. LELAKI ini b'keturunan Pattani, Thailand.. but dlahirkan n dbsarkan m'jadi anak jati Malaysia.. pada usianya yang masih t'lalu muda dia telah merantau d Kuala Lumpur untuk cari pekerjaan la kan.. kalo tak silap mengikut ceritanye pada ketika tu umur LELAKI ini dlm lingkungan 17thn la.. LELAKI ini dbesarkan dlm sebuah keluarga yang cukup kuat pegangan agamanya.. kirenya mak n ayah LELAKI ini merangkap datuk n nenek aku nie straight la dalam mendidik anak-anaknya..Datuk aku dulu memang tak bg chance la kat anak-anak dia tok bebas n pamili dorg ni memang agak disegani n dhormati la oleh penduduk kg.. smpi satu tahap adik-beradik LELAKI ini memegang jawatan yg besar la kat kg 2..ada yang jadi Tok Penghulu n ada gak yang jadi Imam n Guru Besar kat sekolah agama kg 2 sendiri.... aku memang kagum dgn LELAKI ini...plus pamili dia.

No comments: